نقاط کور آنتن موبایل ؛ نقاطی هستند که همواره در زندگی خود با آن ها مواجه می شویم. به عنوان مثال، وقتی در حال رانندگی هستیم، نقاط کور ما نواحی اطراف ماشین ما هستند که نمیتوانیم آنها را ببینیم، حتی اگر اغلب به ما نزدیک هستند. نقاط کور همچنین می تواند چیزهایی در زندگی ما باشد که ما از آنها غافلیم یا تمایل به نادیده گرفتن آنها داریم، حتی زمانی که درست در مقابل ما هستند.
تلفن های ما تقریباً همیشه در مقابل ما هستند. یک مطالعه اخیر از Pew Research نشان داد که 90 درصد از کاربران تلفن همراه معمولاً تلفن همراه خود را با خود حمل می کنند و 76 درصد از مواقع تلفن به ندرت یا هرگز خاموش نمی شود.
این به اجتماعات اجتماعی نیز گسترش می یابد، جایی که 89 درصد از دارندگان تلفن همراه در آخرین فعالیت اجتماعی خود با دیگران از تلفن خود استفاده می کردند. به آخرین فعالیت اجتماعی خود فکر کنید. آیا خوانده اید یا پیامی ارسال کرده اید، عکس یا ویدیو گرفته اید یا با تلفن خود صحبت کرده اید؟ آیا این کار را به این دلیل انجام دادید که فکر می کردید به فعالیت شما می افزاید؟
78 درصد از افرادی که از تلفن خود استفاده می کنند، گفته اند که این کار را انجام داده اند زیرا به فعالیت آنها کمک می کند. این شامل فعالیتهایی از پست کردن تصویر یا ویدیوی گردهمایی (45%) تا دریافت اطلاعاتی است که برای گروه جالب است (38%).
با این حال، این تحقیق نشان داد که ما اکثراً فکر میکنیم که استفاده از تلفنهای همراه در مجامع اجتماعی بیشتر از اینکه کمک کند، آسیب میزند. 82 درصد از ما فکر می کنیم استفاده از تلفن همراه در یک اجتماع اجتماعی به مکالمه آسیب می زند، چه مکرر (37 درصد) یا گهگاه (45 درصد). برعکس، تنها 33 درصد فکر میکنند که استفاده از تلفن همراه، چه مکرر (5 درصد) یا گهگاه (29 درصد) به مکالمه کمک میکند.
تقریباً همه ما از تلفن همراه در تعاملات اجتماعی استفاده می کنیم و اغلب این کار را انجام می دهیم زیرا فکر می کنیم به فعالیت های ما کمک می کند. در عوض به آنها آسیب می رساند. چرا؟
نقطه کور ما اینجاست. 75 درصد از کاربران تلفن گفتند که استفاده از تلفن آنها یا هیچ یک (32 درصد) یا فقط اندکی (43 درصد) توجه آنها را از گروهشان دور نمی کند. ما می دانیم که استفاده از تلفن به مکالمات آسیب می زند، اما وقتی این ما هستیم که از تلفن خودمان استفاده می کنیم، چندین کار انجام می دهیم و اغلب یا از تأثیری که استفاده از تلفن خودمان بر توانایی ما برای مشارکت کامل می گذارد بی خبر هستیم یا نادیده می گیریم.
خبر خوب در مورد نقاط کور این است که وقتی متوجه شدیم آنها را داریم، می توانیم هوشیار باشیم و مراقب آنها باشیم. درست مانند یک نگاه سریع از روی شانه که به جلوگیری از تصادف در هنگام رانندگی کمک می کند، یک مکث سریع برای اطمینان از اینکه زمان خوبی برای استفاده از تلفن شما قبل از انجام آن است، می تواند تضمین کند که به طور ناخواسته در جمع شما اختلال ایجاد نمی کنید.
کجا می توانم نقاط کور آنتن موبایل را پیدا کنم؟
نقاط کور آنتن موبایل می توانند در هر نقطه از شبکه شما باشند، اما معمولاً در لبه های شبکه ظاهر می شوند. مهم است که با استفاده از NPM خود، دید کامل شبکه را حفظ کنید تا نقاط کور را همانطور که ظاهر می شوند پیدا کنید. NPM شما می تواند تشخیص دهد که ناحیه ای از شبکه شما به خوبی کار نمی کند و به شما اطلاع می دهد که مشکل در کجا قرار دارد.
در زیر به برخی از دلایل رایج نقاط کور که باید مراقب آنها باشید و نحوه برخورد با آنها اشاره شده است:
سیلوهای شبکه
سیلوها آفت وجود IT هستند و این برای نظارت بر شبکه نیز صادق است. سیلوها زمانی اتفاق میافتند که تیمهای مختلف (IT، امنیت، انطباق، و غیره) دادهها را با یکدیگر به اشتراک نمیگذارند و اطلاعات ارزشمند را در «سیلوی» خود قفل میکنند. اگر تیمهای شما در همکاری با یکدیگر مشکل دارند، ممکن است سیلوهایی ایجاد کنند که از رسیدن شبکه شما به اوج عملکرد جلوگیری میکند. سیلوها همچنین می توانند تیم های فناوری اطلاعات را از یافتن منبع مشکل شبکه باز دارند. اطمینان حاصل کنید که تیم فناوری اطلاعات شما با سایر تیمها همکاری میکند تا سیلوها از کار خود جلوگیری کنند.
نصب های جدید و سایه IT
هرگونه تجهیزات جدیدی که به شبکه شما متصل می شود را نباید نادیده گرفت. اگر چیزی را روی شبکه خود نصب می کنید، مطمئن شوید که می توانید آن را در ابتدا و مهمتر از همه در NPM خود ببینید. همانطور که شروع به ادغام آن می کنید، آن را پیگیری کنید و ببینید آیا تأثیر منفی بر عملکرد دارد یا خیر. همچنین، مراقب دستگاههایی باشید که کارمندان فناوری اطلاعات خودشان میآورند، به خصوص اگر شرکت شما BYOD را تبلیغ میکند. ممکن است کارمندان دستگاه ها را با NPM به درستی پیکربندی نکنند. این می تواند بدون اینکه متوجه شوید شبکه را دچار مشکل کند.
اتصال مداوم دستگاه ها
اگر کاربر با دستگاهی که شبکه قبلاً ندیده به شبکه شما دسترسی پیدا کند، ممکن است NPM آن را از دست بدهد. NPM ها با نظارت مستمر به طور مکرر به روز می شوند و مدت زمان بین اتصال و کشف را کاهش می دهند. اگر بخشی از شبکه شما باز است، مطمئن شوید که NPM شما دائماً دستگاهها را بررسی میکند تا همه چیز متصل را پیگیری کند.
شبکه های پیچیده
اگر شبکه بزرگی دارید، ممکن است مانند یک پیچ و خم پیکربندی شود. می توانید شبکه خود را به چندین زیربخش تقسیم کنید یا از چندین شبکه مختلف برای پوشش دادن همه چیز استفاده کنید. پیگیری این امر حتی با کمک NPM اغلب دشوار است. هر زمان که ممکن است، طرح شبکه خود را تا آنجا که می توانید ساده نگه دارید. اگر شبکه شما برای پیمایش خیلی گیج کننده است، قطعا نقاط کور رخ می دهد.
بیشتر بخوانید:
تقویت کننده آنتن موبایل در قطار